Richard Hammond és Rick Wood izgalmas kihívásba vágnak bele: közösen újjáépítik Richard Buick Riviera-jának V8-as motorját, amely a Grand Tour során komoly meghibásodáson esett át. A beszélgetésekből kiderül, hogy az eredeti motor több hibát is mutatott, amelyhez túlméretes kompresszort szereltek, és ez hosszabb távon komoly problémákhoz vezetett.
A műhelyben zajló munka részletesen bemutatja az alapvető motorgenerál lépéseit. Megismerkedhetünk többek között a főtengely, hajtókarok, dugattyúk, vezérműtengely és szelepek pontos szerepével, illetve a szükséges előkészületekkel – mint például a fémrészek tisztítása, mérése és illesztése. A beszélgetések során felmerül, mennyire meghatározza egyetlen rossz mozdulat vagy figyelmetlenség a motor későbbi életét.
Izgalmas technikai részletek mellett felmerülnek nosztalgikus és személyes élmények is – például Hammond első barkácsélményei vagy a családi múltból merített történetek a szerelés világából. Emellett előkerülnek szakmai trükkök, mint a különleges kenőanyagok, szilikon tömítőanyag használata, valamint az alkatrészek pontos beállítása, amelyek mind befolyásolják a motor karakterét és teljesítményét.
Közben szó esik arról is, miként lehet egy utcai autó motorját strapabíróbbá és izgalmasabbá tenni anélkül, hogy az tönkremenne, illetve milyen kompromisszumokat kell kötni a mindennapi használat és a sportos tuning között. A videó végén, a szerelés befejezéséhez közeledve, egyre inkább kirajzolódik a motor újjászületésének öröme és a mérnöki munka felelőssége.