A bemutató az új Retroid Pocket G2 kézikonzol részletes vizsgálatára vállalkozik, amely a Retroid Pocket 5 továbbfejlesztett változata, azonos kijelzővel és házzal, de gyorsabb Snapdragon G2 Gen 2 processzorral. A kézben tartás érzete, az ergonómiai részletek és az eszköz színválasztékának újdonságai is terítékre kerülnek.
Az egyik legérdekesebb téma a teljesítmény felmérése, ahol különböző benchmarkok – például 3DMark és Geekbench – alapján vetik össze a G2-t a konkurens vagy éppen előző generációs modellekkel (Retroid Pocket 5, Odin 2, AYN Thor). Ezek az összehasonlítások rávilágítanak, mire képes az új generációs kézikonzol ár-érték arányban.
A teszt során szó esik a vezérlők érzéséről, a gombok karakterisztikájáról, az analóg karok kényelméről, sőt, a kezelőszervek kialakításából adódó ergonómiai megfontolásokról és problémákról is. Kiemelt figyelmet kap a burkolat tapintása, a kijelző kültéri láthatósága, illetve a kapcsolódó tartozékok – például a saját gyári markolat vagy a dupla képernyős adapter.
A szoftveres oldal főként az Android 15 rendszer és az emulációs lehetőségek mentén kerül bemutatásra. A néző betekinthet az Emulation Station Desktop Edition és egyéb kezelőfelületek világába, valamint a konzol „konzolosíthatóságát” is vizsgálja, akár külső kijelzőre kötve, akár streaming-alkalmazások használatával.
Külön blokkot kapnak a játéktesztek. Itt nemcsak a klasszikus rendszerek futtatását, hanem a PS2, GameCube, Wii, Wii U és Switch emuláció lehetőségeit is megvizsgálják, néha egészen speciális beállítások kipróbálásával. Felmerül, hol húzódnak a teljesítményhatárok, milyen életszerű kompromisszumokat kell kötni egy-egy újabb vagy éppen erőforrás-igényesebb játék esetén, és mennyire sikerült automatizálni, egyszerűsíteni a beállításokat a felhasználó számára.
Az adásban szóba kerül a Retroid Pocket 6 közelgő érkezése, amely mindössze néhány dollárral drágább, de erősebb hardvert és új funkciókat kínál. Ez izgalmas dilemmát vet fel: érdemes-e most beruházni, vagy jobb várni az új modellre?









