Ebben a részletes áttekintésben a Retroid Pocket Classic kézikonzolt járjuk körül, amely Android alapon működik, és vertikális kialakításával elsősorban a retro játékosokat célozza meg. A videó során különböző modellverziók (négygombos és hatgombos) összehasonlítására is sor kerül, miközben szó esik a készülék képernyőjének minőségéről, fényerejéről és egyedi képarányáról.
Részletes elemzés tárgya a kezelőszervek ergonómiája, a gombok elhelyezése és a visszajelzett tapintási élmény is, különösen a hangosabb gombnyomás, valamint a ventilátor működési zaja. Felmerül, hogy mennyire teszi kényelmessé a használatot az Android rendszer integrációja, illetve hogy mennyire könnyű beállítani, konfigurálni a készüléket az első használat előtt.
Megvitatásra kerülnek az eszköz erősségei és korlátai emulációs teljesítmény szempontjából, így például a PlayStation 2, GameCube vagy Sega Saturn játékok futtatása terén felmerülő problémák és kompromisszumok. Külön érdekes kérdés a vezérlés: az analóg karok hiánya hogyan befolyásolja bizonyos játékok játszhatóságát, illetve mely emulátoroknál, rendszereknél kell alternatív megoldásokat alkalmazni.
A készülék ár-érték aránya mellett szó esik a kijelzőn alkalmazható különféle képmódosító szűrőkről (shaderekről), azok támogatottságáról vagy épp a hardveres korlátozásokról. Felmerül a kérdés, miben rejlik a Retroid Pocket Classic népszerűsége más kézikonzolokhoz, például az Analogue Pockethez vagy az AYANEO Pocket DMG-hez képest, és mely felhasználói rétegeknek jelent valódi alternatívát.
Végül összevetjük a hatgombos és a négygombos elrendezés előnyeit-hátrányait, miközben a videó rávilágít, mely játéktípusoknál, retro rendszereknél számítanak igazán a gombelrendezési különbségek, és miért lehet érdekes választás a két modell között a felhasználók számára.