A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 14 perc

RetroArch teszt a MiSTer FPGA-n: árkád élmény és korlátok felfedezése

Megtudhatod, hogyan teljesít a RetroArch régebbi portja a MiSTer FPGA-n, főleg árkád játékok futtatásával, miközben fókuszba kerülnek a platform korlátai és lehetőségei.

Különleges szemszögből ismerhetjük meg a RetroArch működését a MiSTer FPGA DE10 NANO platformján, ahol nem közvetlenül az FPGA-t, hanem annak ARM CPU oldalát veszi igénybe. A videó a RetroArch alternatív, régebbi, nem nyilvánosan elérhető portját mutatja be, amelyet Booger Man készített és osztott meg a nyilvánossággal.

Az epizód középpontjában klasszikus árkád játékok állnak, mint a Street Fighter 3: Third Strike, Snow Brothers vagy Darius, amelyek natívan nem elérhetők MiSTer core-okként. A teljesítmény, a képfrissítési ráták és a kezelőfelületi élmény is fókuszt kap, miközben a néző betekintést nyer a menük kezelésébe, a ROM-ok kezelésébe és a hangproblémákba.

Külön érdekesség, hogy a RetroArch ezen változata az öt éve megjelent Final Burn Alpha 0.2.97.29 ROM készlettel működik, ami befolyásolja a játékok támogatását és futtatását. A látottak alapján több klasszikus páros vagy dupla képernyős játék lassabban fut a platformon, a hang is akadozhat vagy torzulhat.

A videóban említésre kerülnek olyan kérdések, mint hogy lesz-e valaha nyilvános kiadás ebből a portból, illetve milyen élményt kínálhat a RetroArch futtatása egy CRT-n. Emellett szó esik a vezérlőgombok konfigurációjáról, a menüelemek testreszabhatóságáról, valamint a választás szabadságának fontosságáról.