A videó a korhű retro PC építésének és fejlesztésének kihívásait térképezi fel, miközben az alkatrészcserék gyakorlati nehézségeit és a kompatibilitási kérdéseket boncolgatja. Megtudhatjuk, milyen kompromisszumokat kellett kötni a régi szabványokhoz (IDE, SATA), és hogyan lehet a rendszer teljesítményét érezhetően növelni a központi egység és a memória cseréjével.
Áttekintést kapunk a RAM-bővítés, a processzorcsere és az optikai meghajtó mizériájáról, részletesen kitérve arra, hogyan befolyásolják ezek a játékok futását (kifejezetten a Battlefield 2 és a Crysis példáján). Felmerül a kérdés, hogy milyen szerepet tölt be az AGP grafikus kártya, és hogy érdemes-e még tovább fejleszteni egy ilyen gépet a ma is emlékezetes „Can it run Crysis?” teszthez.
A nézők betekintést nyerhetnek abba is, mennyire nehéz megfelelő régi hardvereket beszerezni, illetve mikor jön el az a pont, amikor egy újabb generációs (Core 2 Quad alapú) gépre kell áttérni ahhoz, hogy a következő nagy teszt is lehetséges legyen. A részletes elemzések bemutatják, hogy a videó célja nem csupán nosztalgiázás, hanem a technikai fejlődés és a szükséges kompromisszumok megértése is.










