Az élő adás során a műsorvezető egy népszerű retró játékemulátor, a RetroArch régebbi verziójának futtatását mutatja be a MiSTer FPGA platformon. Többször is elhangzik, hogy ez a megoldás egyfajta kísérlet: vajon milyen teljesítményre képes egy öt évvel ezelőtti build, limitált hardveren?
A stream foglalkozik az örök vitával is: hardveres emuláció vagy szoftveres? Érdekes kérdések merülnek fel az input lag, a képernyőszakadás (screen tearing) és a játékélmény között tapasztalható különbségekről. Téma továbbá, hogy miért érdemes egyes játékokat ilyen környezetben futtatni, másokat pedig nem.
A nézők aktívan részt vesznek különböző játékok tesztelési kéréseivel; kipróbálásra kerülnek klasszikus és különleges arcade, konzolos, valamint néhány kevésbé ismert cím is. Közben szó esik a vezérlők (pl. 8BitDo), a netplay funkciók vagy az emuláció fejlesztői közössége által kínált lehetőségek előnyeiről és hátrányairól is.
Külön figyelmet kap, mennyiben jelent alternatívát a RetroArch egy-egy régi, de népszerű játék kifogástalan emulációjára, amikor az FPGA-n nincs natív mag, vagy amikor a hivatalos MiSTer lejátszás még várat magára.
A résztvevők és a műsorvezető izgalmas témákat feszegetnek a retró játékok világában: meddig optimalizálható a rendszer, mi volt az emulációs kihívás vagy kudarc oka egy adott címnél, valamint hogy egy egyedi, optimalizált RetroArch build mennyire adhat új élményt a MiSTer közösség számára.