A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 92 perc

Retro játéklegendák és az FPS műfaj evolúciója Stuart Maine-nel

Az adás a retro gaming világának aktuális híreiről, új fejlesztésekről és Sega boltokról szól, majd Stuart Maine veterán játéktervezővel beszélgetnek az FPS műfaj múltjáról és fejlődéséről.

Az epizód az aktuális retro gaming hírekkel indít, ahol a műsorvezetők nosztalgikus eszmecserét folytatnak a BBS rendszerekről, a Commodore és a Mega 65 körüli új fejlesztésekről, valamint arról, hogyan él tovább a retro közösség online fórumokon és Discordon.

Sega is helyet kap a hírekben: bemutatják a frissen nyílt és tervezett, márkázott Sega boltokat Sanghajban és Tokióban, illetve az ehhez kapcsolódó nosztalgiát és merchandising hullámot. Mellette szó esik a Sega brit központjának költözéséről és annak korábbi ikonikus Sonic-maszkotjáról is.

A podcast egyik különlegessége, hogy új, eredeti shootert fejlesztettek a Vectrex konzolra, amit egy veterán, nagynevű fejlesztő alkotott, aki például a Max Payne-en és az Alan Wake-en is dolgozott. Részletezik, hogyan hat a hardveres kötöttség az ilyen, modern homebrew projektekre.

Kitekintenek a gyűjtői közösség aktuális problémáira, például a GameCube WaveBird kontroller elveszett vevőegységeinek pótlására készült filléres DIY megoldásra.

A fő interjúban Stuart Maine játéktervező és könyvszerző beszél pályafutásáról, és hogy milyen utat járt be a Bullfrog-tól (Theme Hospital, Dungeon Keeper QA), a Psygnosisnál töltött éveken át az FPS műfaj fejlődésének feldolgozásáig két kötetben (I’m Too Young to Die, Hurt Me Plenty). Maine feleleveníti a PS1 korszakának brit stúdióéletét, ki nem adott projekteket, és betekintést ad a robbanásszerűen fejlődő FPS színtér kulisszatitkaiba.

Az interjú során felvetődnek a következő kérdések: hogyan fejlődött a first person shooter műfaj, milyen szerepe volt a moddingnak, mennyire tértek el a PC-s és konzolos FPS-ek, mitől lettek kiemelkedőek bizonyos évtizedek játékai, illetve milyen kreatív hatással vannak a kelet-európai fejlesztők és a műfaj keveredései.