A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 14 perc

Retro hangulat és kihagyott lehetőségek a Minds Eye-ban

Régi-új városi akció, elpazarolt lehetőségek, különc főszereplő, furcsa történeti fordulatok – a Minds Eye egy letűnt korszakot próbál feltámasztani, ellentmondásos eredménnyel.

Manapság, amikor az akciójátékok többsége Soulslike, roguelike vagy éppen élő szolgáltatás alapú többjátékos lövölde, ritkán találkozhatunk a régi idők GTA-szerű városi kalandjaival. A Minds Eye alkotói ezt az űrt próbálták betölteni, klasszikus stílusú, nyitott világú élményt ígérve.

A történet középpontjában Jacob Diaz, egy volt katonai drónpilóta áll, aki titokzatos múltját és elvesztett emlékeit kutatja Red Rock Cityben. A fejlesztők igyekeztek filmszerű jelenetekkel, sőt, látványos járművekkel és emlékezetes üldözésekkel hangulatot teremteni, miközben Diaz biztonsági őrként vállal munkát, hogy közelebb kerüljön a Silver Industries igazgatójához és saját múltjához.

Red Rock City elsőre izgalmas, fényekkel teli futurisztikus helyszínnek tűnik, de a felszín alatt gyorsan kiderül, mennyire művi, és csupán háttérdíszletként szolgál a történethez. A karakterek kapcsolatai és motivációi néhol izgalmas, néhol viszont szokatlanul felszínes irányba mozdulnak el – izgalmas kérdéseket vetnek fel a techmilliárdosok és a hatalom viszonyáról, de végül váratlan történeti kanyarokat vesznek.

Az akciójelenetek szinte minden pontját újraértelmezi a Minds Eye: számára a harcrendszer, az ellenfelek viselkedése és a küldetések felépítése gyakran meglepően rendezetlen és esetleges. Az említett építési, szerkesztési eszközök elméletben sokat ígérnek, de kérdés, mennyire ösztönöznek valódi kreativitásra vagy tartalomgyártásra, ha már maga a játékmenet is ennyire ellentmondásos.