Különleges retro élményeket kínál a Hyperkin RetroN GX konzol, amely a TurboGrafx-16 és a japán PC Engine játékkártyáit igyekszik elérhetővé tenni a mai játékosok számára. A bemutatás során szó esik a csomag tartalmáról és arról, hogy milyen extra lehetőségeket kínál – például HDMI kimenetet, különböző képarány-választókat és SD kártyás mentési lehetőséget.
Alaposan górcső alá kerülnek a csatlakozási lehetőségek, a kontrollerek használhatósága és a konzol támogatottsága. Az eszköz hardveres felépítése – beleértve az RK3128 chipet – és a firmware működése mellett, kiemelkedik a játékok kompatibilitásának kérdése, valamint a vele kapcsolatos problémák. Felmerül, hogy egyes játékok miért nem futnak, illetve hogyan kezeli a konzol az eredeti és az utólag javított ROM-okat.
Külön figyelem jut a konzol menürendszerének: olyan funkciók kapnak szerepet, mint a visszatekerés, gyors mentés, videószűrők, skálázási módok, vagy éppen a mentési állapotok kezelésének mikéntje. A klasszikus játékélményt befolyásoló vizuális és technikai kihívások – például a képkockasebesség, képremegés, színkezelés és dither effektus – is terítékre kerülnek, csakúgy mint az audio késleltetés kérdése.
Az elhangzottak alapján érdekes felvetések merülnek fel, például: mennyiben éri meg egy modern, HDMI-képes retro konzol, ha a játékkínálata és a működése ilyen kompromisszumos? Hogyan befolyásolják az ilyen hibák a játékélményt? Érdemes-e várni egy esetleges firmware-frissítésre?