A Resident Evil-sorozat ikonikus „stalker” ellenségtípusainak fejlődését ismerhetjük meg, kezdve Jack Bakertől és Mr. X-től egészen a legújabb, kísérteties nemezisig a Resident Evil 9 Requiemben. A narrátor személyes élményein keresztül mutatja be, miként tudnak ezeknek az ellenségeknek a mesterséges intelligenciája folyamatosan meglepetést okozni, időről időre borsot törve a játékosok orra alá.
A játékmenet során egy új főhőst, Grace Ashcraftoftot irányítunk, aki egy szűk és fenyegető, orvosi komplexummá alakított kúriában próbál menekülni egy deformált, kísérletek nyomait viselő női stalker elől. A klasszikus Resident Evil rejtvényeket megfűszerezik az újított világítási megoldások és a dinamikus fény-árnyék játék, amelyek tovább fokozzák a rettegés érzését.
A fejlesztő Capcom célja egy izgalmas macska-egér játszma megteremtése, mivel a stalker AI képes túljárni a gyakorlott játékosok eszén is. Folyamatos bizonytalanság jellemzi a játékot: a fény és a menedék sem mindig jelentenek biztonságot, hiszen az ellenség bármikor új utakon bukkanhat fel. A Resident Evil 9 atmoszférája így egyesíti a sorozat gyökereit, az Alien Isolation zártságát és a PT titokzatosságát.
A túlélőhorror rajongói számára izgalmas kérdéseket vet fel: mennyire maradhat friss a stalker-mechanika, hogyan oldható meg a félelem és a tehetetlenség egyensúlya, és vajon az újítások elég újat adnak-e a műfaj kedvelőinek? A rövid demó alapján biztosnak tűnik, hogy a Resident Evil Requiem új, félelmetes kihívásokkal vár.