Tapasztalt repülési szakértők elemzik annak a repülőgépnek a videóját, amely röviddel felszállás után zuhant le. A beszélgetés során számos lehetséges okot vetnek fel, például a gép felszállási konfigurációs hibáit, mint a fékszárnyak és a futómű helyzete, illetve az automatizált rendszerek lehetséges figyelmeztetéseit. Felmerül a kérdés, hogy a gép miért nem tudott emelkedni, holott láthatóan nem sérült a levegőben, és nem volt szokatlan füst sem a baleset előtt.
Az elemzők hangsúlyozzák, hogy a mayday vészjelzés után a repülő mindössze 625 láb magasságig jutott, majd gyors süllyedést mutatott. Szóba kerül a madárütközés lehetősége is, mivel a repülőtér környékén gyakoriak a madarak, és ismert volt a madárcsapás veszélye. Azonban egyértelmű bizonyíték erre a videón nem látható.
A szakértők kitérnek a feketedobozok jelentőségére is, mivel ezek tartalmazhatják a legfontosabb adatokat a baleset előtti pillanatokról. Megvizsgálnak olyan kérdéseket is, mint a pilóták döntési pontjai a felszállás során, a gép megfelelő légellenállási és emelőerő-konfigurációja vagy a felszállás megszakításának lehetősége.
Társadalmi hatásokról is szó esik, különösen, hogy több ország érintett, és a hozzátartozók a London Gatwick repülőterén várnak híreket. A vizsgálat során számos szempontot mérlegelnek majd, beleértve az üzemeltetési, karbantartási adatokat, a lehetséges idegen tárgyat a futópályán vagy éppen a pilóták korábbi tapasztalatait.