A Rue Valley egy különleges narratív point-and-click RPG, amelyben a játékos egy időhurokba zárt terápiás ülésen találja magát, miközben újra és újra megpróbál kitörni az apokalipszissel fenyegető körforgásból. Az ismétlődő napok mindig egy lepukkant motelben kezdődnek, miközben az ismerős város, az állandó karakterek és a romos szódagép mind a rejtélyes történet részévé válnak.
Az eseményeket egyedi személyiségjegyek irányítják: minden döntés, beszélgetés vagy kutatási lépés befolyásolja, hogy mennyire tud előrehaladni a főhős – akár megrémíti a lakókat túlzott extrovertáltsággal, vagy épp érzéketlen marad egy fontos beszélgetésben. A hangsúly a személyiség, az érzelmek és az inspiráció „nyomozási” eszközként történő használatán van.
Mindeközben a játék tudatosan tartja köztes zónában a megfejtést: vajon a város el van átkozva, halott vagy-e, vagy mindössze egy saját pszichológiai büntetés részese vagy? A loop minden alkalommal új nézőpontot nyit meg, miközben a karakter „memóriadiagramjában” gyűlnek az újabb emlékek, gondolatok és érzelmek, amelyek újabb cselekvéseket tesznek lehetővé.
Látványvilágában a képregényes, kissé remegő karaktermodellek az állandó szorongást és instabilitást hangsúlyozzák. A zene, a hangeffektek és a szokatlan, szinte humoros atmoszféra tovább mélyítik a rejtélyes, kissé abszurd világot. A játék inkább a lelki utazás és az önmagunkkal való szembenézés eszköze, ahol minden kis döntés számít, és minden újabb ismétlés során egyre többet értünk meg önmagunkról és a történések valódi természetéről.










