A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 22 perc

Régi játékmechanikák, amelyeket visszahozhatnánk a modern játékokba

Miért tűntek el a régi, kreatív játékmechanikák, és melyek azok, amelyeket érdemes lenne visszahozni a modern játékokba? Összegyűjtöttük a legérdekesebb példákat!

Az anyag kiemel tíz olyan játékmeneti mechanikát, amelyeket a szerző szerint érdemes lenne visszahozni a videojátékok világába. Az elemzés során szó esik a Gears of War aktív újratöltő rendszeréről, amelynél a pontosság extra előnyt jelent, illetve arról is, hogyan formálhatja a játékélményt egy jól kitalált újratöltési mechanika.

Feltárja a Middle-earth: Shadow of Mordor egyedi „nemesis” rendszerét, amely dinamikusan formálja az ellenfeleket és összetett, személyes konfliktusokat épít a játékos és az ellenségek között. Érdekes kérdéseket feszeget: Miért nem terjedtek el ezek a rendszerek más játékokban? Technológiai akadályok, licencelési problémák, vagy kreatív korlátok gátolják a kibontakozásukat?

A videó részletesen vizsgál további kreatív mechanikákat is, úgymint a Prince of Persia: The Lost Crown memóriaszilánkjait, amelyek forradalmasítják a térképhasználatot, vagy a GTA: San Andreas testsúlymenedzsmentjét, ami ritka mélységet ad a karakterfejlődéshez. A Horizon Zero Dawn ellenség-fegyver mechanikája, a Freedom Fighters csapattag-irányítása, a Fantasian Demenion Machine-ja, vagy a Shadow Tactics egygombos gyorsmentése mind arra világítanak rá, hogy milyen egyszerű ötletek tudnának komolyan gazdagítani modern címeket is.

A felsorolás végén olyan extra játékmechanikáról is szó esik, mint a Bloodstained: Ritual of the Night hivatalos randomizer módja, amely új színt visz a klasszikus játékmenetbe. A szerző ezekkel a példákkal indít közös gondolkodásra: milyen elmúlt vagy elfeledett játékelemek hiányoznak nekünk a jelenlegi címekből, és miért is lehet ilyen nehéz visszahozni őket?