Az alkotó azt vizsgálja, honnan erednek a Red Dead Redemption 2 hatalmas és változatos folyói, patakjai, mocsarai és vízfolyásai. Felteszi a kérdést: vajon ezek a vízfolyások hogyan kezdődnek, miként alakulnak át kis erekből hatalmas folyókká, és hogyan kapcsolódnak egymáshoz?
Részletesen végigköveti a játékban szereplő nagyobb folyók útvonalát, megfigyeli forrásaikat, torkolataikat, sőt különösen érdekesnek tartja, hogy egyes folyók a valósághoz képest több névvel is szerepelnek, illetve hogy a vízrendszerek mennyire realisztikusan működnek a digitális világban.
Vizsgálja a játék vizuális megvalósítását és a részletek pontosságát, például a csobogó víz, vízesések, duzzasztott tavak, illetve a mocsaras vagy elágazó vízhálózatok viselkedését. Ezen keresztül felmerülnek olyan kérdések is, mint például egy patak forrásának valószerűsége, a hegyi patakok eredete, a lefolyás és a folyók találkozása.
Kitér a folyók természetes modelltől való eltéréseire, például amikor egy digitális folyó valószerűtlenül ágazik el, vagy egészen szokatlan hidrológiai hibák mutatkoznak meg. Az alkotó játékos élményein keresztül barangol végig a vízhálózaton, közben felhívja a figyelmet az olyan játékvilágbeli részletekre, mint például a falvakon átfolyó patakok vagy a különböző típusú vízforrások.
A bejárás végén kitér az elhagyatott, kiszáradt folyómedrekre és azok környezeti jelentésére, valamint a játék által kínált környezeti történetmesélés lehetőségére, amely a természetes folyamatokat lenyűgöző módon jeleníti meg a virtuális térben.