Az elemzés középpontjában egy modern taktikai lövöldözős játék, a Ready or Not áll, amelyet a Void Interactive fejlesztett, és amely szellemi örököse a két évtizeddel ezelőtt kultikussá vált SWAT 4-nek. A műsor betekintést nyújt a játék történetébe, összevetve azt az elődével, de hangsúlyozza, hogy a Ready or Not egyedi élményt kínál mind látványban, mind játékmenetben.
Sok szó esik arról, mennyire különböznek a játékmenetbeli döntések ebben a műfajban a szokásos akciójátékoktól. Kiemelik a csapatirányítás, a valósághű veszélyhelyzetek és a régi, valamint új generációs játékosok számára is kihívást jelentő küldetések szerepét. A néző figyelmét felhívják arra is, hogy mennyire hangsúlyos a civil életek megkímélése és a nem halálos eszközök alkalmazása, amelyek bonyolultabb, taktikus játékmenetet eredményeznek.
A konzolos megjelenés apropójából részletesen tárgyalják a különbségeket a PC és a konzolos verziók között: szó esik grafikai kompromisszumokról, teljesítménymódokról, a felület hibáiról, valamint a tartalmi változtatások – például bizonyos jelenetek vagy témák eltávolításának – hatásairól. A PC-s játékosok által tapasztalt tartalomcenzúrát és annak kritikáit is felvetik.
Továbbá az is kiderül, hogy milyen módokban lehet játszani (parancsnoki, gyorsjáték, többjátékos), hogyan rendezheti a játékos saját osztagát, és milyen lehetőségei vannak a pályák teljesítésére. A mesterséges intelligencia fejlődését, valamint annak szerepét a hiteles és izgalmas játékélmény megteremtésében is alaposan kivesézik.
Bár a fő kampány tartalmaz kompromisszumokat, a pályatervezés, az atmoszféra és a kihívások érdemi vitát generálnak arról, hogy a Ready or Not mennyiben jelent méltó utódot a műfajban. A beszélgetés nyitva hagyja a kérdést, hogy ez a játék hogyan helyezkedik el a taktikus lövöldözős címek között, és mennyire felel meg a régi rajongók, illetve az újoncok elvárásainak.