A Razer szingapúri központjában forradalmi változások érlelődnek: a vállalat az élvonalbeli játékszoftverek és hardverek fejlesztése után most mesterséges intelligenciára alapozott szoftveres eszközök bevezetésére koncentrál. Modern irodájukban a fejlesztők egy része új AI-alapú megoldásokat tesztel, amelyek képesek a játékok hibáit azonnal jelezni, illetve valós idejű játékos coachingot kínálnak.
A cég a piac lassuló hardvereladásaira reagálva keres új bevételi forrásokat: az új, QA CoAI nevű minőségbiztosítási szoftver a fejlesztők munkáját gyorsítaná, míg a GamecoAI a játékosok képességeit fejlesztené. Ezek a tesztelés utolsó fázisában járnak, és ígéretes áttörést jelenthetnek a gaming iparban.
Piaci szakértők szerint a mesterséges intelligencia hamarosan gyökeresen átalakíthatja a videojátékok fejlesztését, élményét, sőt, akár az egész szektort is. A Razer vezetője, Tan Min-Liang szerint a cél most az, hogy a cég ne csak eszközgyártóként, hanem a játékélmény formálójaként is pozicionálja magát.
A riport bemutatja, hogyan készül a Razer kihasználni az AI adta lehetőségeket, miközben a tradicionális hardverpiac nehézségeivel is szembe kell néznie. Felveti továbbá a kérdést: vajon sikerül-e az új fejlesztési iránnyal stabilabb jövőt biztosítani a cégnél, és hol húzódnak a határok az AI, a játékipar és a monetizáció között?