Rand Fishkin személyes történetén keresztül ismerhetjük meg, milyen kihívások vezettek ahhoz, hogy a keresőoptimalizálás (SEO) felé forduljon, és később elindítsa a Moz nevű híres platformot.
A digitális marketing és webfejlesztés korai éveiben a cégek egyre gyakrabban kértek SEO-t, viszont a pénzügyi nehézségek miatt Randnek saját kezébe kellett vennie ezt a feladatot. Felmerül, hogyan befolyásolta a dolgozók hiánya és a költségvetési problémák a szakmai útját, valamint milyen egyéni készségei segítették abban, hogy ezen a területen sikeres legyen.
Később a SparkToro létrehozásánál egy másik fontos problémára keresi a választ: hogyan találhatják meg a cégek közönségüket, ha a klasszikus Google-keresőben már nem lehet kizárólagosan építkezni? Szóba kerülnek a modern digitális csatornák dilemmái, a nullkattintásos keresések és a helytelenül feltett ügyfélkérdések is, valamint hogy miért nehéz valós adatokat szerezni arról, honnan érkeznek a vásárlók.