A videóban a Quarx játék fejlesztésének újabb szakaszaiba kapunk betekintést; ezúttal a Commodore PET és C64-es verziók kulisszatitkait ismerhetjük meg. A korábbi VIC-20 változat után most új technikai és dizájnbeli kihívások kerülnek előtérbe, amelyekkel a régi számítógépeken való játékfejlesztés során találkozik a készítő.
Érdekes kérdéseket boncolgat a PET rendszerre való programozás nehézségeiről, például a grafikai lehetőségek és a zenekészítés korlátozott mivoltáról; szó esik egyedi megoldásokról, például saját hangmotor fejlesztéséről és PETSCII karakterekből készült blokkok tervezéséről is.
A technikai akadályok bemutatása mellett betekintést nyerhetünk a VIC-20-hoz tervezett cartridge elkészítésébe is, ahol szóba kerülnek memória-menedzsment megoldások, bootolással kapcsolatos problémák, illetve a doboztervezés és gyártás is, mint újabb izgalmas fejezetek.
Külön hangsúlyt kap a C64-es verzió fejlesztése, ahol a készítő a karakteres átirat helyett teljes értékű, grafikai és hangzásbeli szempontból is kiaknázott játékon dolgozik – beleértve a multi-color bit-mapped mód kihívásait, zenei megoldásokat és egyedi grafikai megoldásokat. Ebben a részben felmerül a hardware sprite-ok előnyeinek és hátrányainak elemzése, valamint az optimalizálás és tesztelés kérdése is.
A videó végén szó esik jövőbeli tervekről, további portolásokról (például Apple II-re) és arról, milyen motivációk vezérlik a készítőt egyszerű puzzle-játékok fejlesztésekor. Felvetődik az a kérdés is, mennyire érdemes újraalkotni régi, ikonikus, de alapvetően egyszerűbb Commodore-játékokat modern technikával, hogy azok új életre kelhessenek.










