A beszélgetés középpontjában a Tesla „full self-driving” (FSD) szoftverének problémái állnak, amelyet egy exkluzív tesztelés során vizsgáltak meg Los Angeles környékén. A tapasztalatok szerint a rendszer gyakran figyelmen kívül hagy forgalmi táblákat, például az „útépítés”, „zsákutca” vagy „állj” jelzéseket, és nem tudja észlelni a gyalogosokat, vagy akár a villogó iskolabusz-feliratot sem.
Az interjúban felvetődik, hogy a szoftver mennyire nyújt valós autonóm vezetési élményt, amikor a vezetőnek folyamatosan készen kell állnia a beavatkozásra. Ez nemcsak a rendszer megbízhatóságát, hanem a vezetők biztonságérzetét is érinti. Továbbá, szó esik a Tesla szenzortechnológiájának egyszerűségéről: a cég a konkurensekhez képest kizárólag kamerákat használ, radart, lidart, illetve szenzorokat nem alkalmaz.
Kiemelten foglalkoznak a jogi és felelősségi kérdésekkel is, például hogy ütközés esetén kinél van a felelősség, illetve hogyan hat a technológia szabályozásának hiánya a piaci szereplők magatartására. Megjelenik Elon Musk személyes érdekeltsége is a technológia sikerében, hiszen fizetési csomagja nagy része kötött az FSD térhódításához.
Az összehasonlítás során szóba kerülnek rivális megoldások, mint például a Waymo, amelyek fejlettebb érzékelőket, többféle szenzort és körültekintőbb fejlesztési stratégiát alkalmaznak. Kérdések vetődnek fel: tényleg megéri olcsóbb, de kevésbé megbízható technológiára hagyatkozni? És milyen hatással lehet mindez a jövő közlekedésbiztonságára vagy piacvezetői pozíciókra?