Egy új metroidvania játékot, a Primal Planetet ismerhetjük meg, ahol az ősember főhős dinoszauruszokkal, tengeri szörnyekkel, környezeti veszélyekkel és földönkívüliekkel néz szembe, hogy megmentse családját. A történet szavak nélkül, pixel art stílusban bontakozik ki, amely az érzelmek átadásában is nagy hangsúlyt kap.
A játékban kiemelt szerepet kap Sino, a hűséges dinoszaurusz társ, aki nemcsak harcban segít, hanem önállóan is képes meggyógyítani magát és visszatérni a csatába. A platforming lehetőségek változatosak: ugrások, falmászás, lándzsadobálás és további képességek teszik izgalmassá a felfedezést.
Az előrehaladást fejlesztési rendszer, skillek és craftolás színesítik; új képességek megszerzése, fegyverek, csapdák és ételek készítése szükséges a túléléshez. A faluépítés különleges elemet visz a játékba: embereket menthetünk ki, nekik házakat építhetünk, és akár segítőtársul is szegődhetnek mellénk.
Kihívások akadnak a világtérkép és a teleportálás használatában, hiszen a játék minimális szöveggel segíti az eligazodást. Emellett nagy hangsúlyt kap a környezet részletessége: dinók csordái, titkos zugok, víz alatti részek, változó fényviszonyok és zenék színesítik az élményt. Az együttműködő helyi co-op lehetőség külön bónusz, ahol egy barát Sino-t irányíthatja.
A videó kérdéseket vet fel a felfedezés öröméről, a szavak nélküli történetmesélés hatékonyságáról, valamint a crafting és fejlesztés motiváló erejéről a metroidvania műfajban. Milyen hatással van a hangulat és az együttműködés a játékélményre?