A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 8 perc

Pragmata demo: különleges hangulat és egyedi játékmenet a Holdon

A Pragmata demójában egy különleges, idegenszerű atmoszférával találkozhatunk, ahol a harc, a hackelés és a felfedezés újszerű élményt kínál.

A videó egy közelgő akció-puzzle játék, a Pragmata világát mutatja be, amelyben két főszereplő – Hugh, az emberi karakter, és Diana, az android kislány – együtt próbálnak túlélni egy szokatlan környezetben. Hugh egy kutatóállomáson dolgozik a Holdon, ahol valamilyen rendellenességet kell kivizsgálnia, a történet pedig innen indítja kalandjaikat.

Az alkotás látványvilága megosztó, a művészi irányítás szándékosan kelt idegenségérzetet, amit leginkább Diana megjelenése emel ki: karaktere az úgynevezett „uncanny valley” határt célozza meg, hogy a néző felismerje, nem teljesen emberrel van dolga. Ebben a világban az emberi jelenlét szinte természetellenesnek hat, ami különleges hangulatot ad az egész élménynek.

A játékmenet egyedi eleme, hogy Diana hackeli az ellenfeleket, így lassíthatja vagy mozgásképtelenné teheti őket, miközben Hugh különböző fegyvereket használ a harcban. A hackelés az explorációhoz is kapcsolódik, például ajtók nyitása vagy platformok aktiválása során. A harc során komoly szerepet kap a figyelem elosztása, hiszen egyszerre kell többféle ellenséggel és kihívással megbirkózni. A játék különböző fegyvertípusokat is bemutat, mint például táras pisztoly, sörétes puska és hálóvető.

A demo verzió egy rövid, 30-45 perces bepillantást enged a mechanikákba, a fegyverek és a hackelés kreatív kombinációjába, miközben számos kérdést felvet a történettel és a játékélménnyel kapcsolatban. Vajon elegendő változatosságot és újdonságot nyújtanak ezek az elemek hosszabb távon is? Mennyire lesz meggyőző a játék atmoszférája és különleges vizuális megoldásai a teljes játék során?