Prága belvárosában járva sokan észrevehetik, hogy a város központja egyre inkább hasonlít egy vidámparkra, ahol minden attrakció és üzlet szinte kizárólag a turisták igényeit szolgálja ki. Felmerül a kérdés: vajon lehet-e még mindennapi életet élni ezen a környéken, vagy teljesen átalakult-e turisztikai tematikus parkká a város szíve?
A ‘prágásodás’ (Praguification) fogalma nemcsak helyi, hanem más európai városok, például Lisszabon esetében is egyre gyakrabban szóba kerül. Érdemes elgondolkodni azon, mikor kezd egy város elveszíteni eredeti hangulatát, és mikortól válik csupán díszletgyűjteménnyé a látogatók számára.
Az üzletek, minipiacok, túlárazzott szuvenírek, különféle bizarr boltkínálatok, az Airbnb-k beáramlása, a helyiek visszaszorulása mind arról tanúskodnak, hogy a városközpont egyre kevésbé a lakók, és egyre inkább a látogatók igényeihez igazodik. Ugyanakkor akadnak még ellenpéldák, mint például egyetemi tulajdonú könyvesboltok vagy iskolakávézók, amelyek megpróbálnak ellenállni ennek a tendenciának.
Érdekes társadalmi kérdéseket is felvet a videó: kik profitálnak a turizmusból, hogyan változik a helyi életminőség, illetve milyen hatása van az árak, a kínálat és a köztér minőségének változására. A városlakók és a turisták kölcsönhatása, valamint olyan tipikus tematikus attrakciók, mint a hamis hagyományos édességek, retró autók, vagy éppen szokatlan szuvenírek és boltok, mind hozzájárulnak a téma árnyaltabb megértéséhez.
Mindezek mellett felmerül az is, hogy mi lehetne a megoldás: hogyan tudna egy város a turisták igényeit kiszolgálva megtartani saját identitását, vagy visszaadni a közösségi tereket a helyieknek? A videó több kérdést is felvet, amelyek elgondolkodtatják a nézőt Prága és más, hasonló sorsra jutó városok jövőjén.