A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 24 perc

Porsche 911 GT3 és Touring: klasszikus vezetési élmény modern fejlesztésekkel

A friss Porsche 911 GT3 és a visszafogottabb Touring változat minden újdonsága, fejlesztése és vezetési filozófiája kerül terítékre, miközben a márka GT részlegének vezetője is megosztja gondolatait.

Egy teljesen új Porsche 911 GT3 és annak Touring verziója kerül górcső alá ebben a részletes bemutatóban. Feltárul, hogy a legújabb modell miként őrzi a klasszikus vezetési élményt a modernizáció mellett, különösen a 4,0 literes szívó boxermotor és a rövidebb váltóáttételek révén.

Központi téma, hogy mi teszi a GT3-at és a Touringot igazán különlegessé: szó esik az új Weissach csomagról, a magnézium kerekekről, a karbon elemekről, a Clubsport csomagról és a fejlesztett futóműről, amely a GT3 RS technológiájából is merít. Külön érdekesség a Touring változat plusz hátsó ülései, valamint a komfort és a sportosság közötti határvonalak feltérképezése.

A beszélgetésben Andreas Preuninger, a Porsche GT részleg vezetője számos bennfentes részletet oszt meg a modellfejlesztés kihívásairól, például a környezetvédelmi előírások miatt végzett trükkös fejlesztésekről és a vezethetőség finomhangolásáról. Szóba kerül a GT3 Touring és a legendás 911 R, illetve S/T közötti rokonság is, és többször visszaköszön a kérdés: milyen irányba tart a 911 GT-modellek világán belül a szívómotoros, puritán vezetési élmény?

Gyakorlati oldalról megtudhatjuk, hogy a vevők miért preferálják a különböző váltókat, milyen vezetési helyzetekben melyik verzió a célszerűbb választás, és hogyan lehet a GT3-at az egyéni igényekhez optimalizálni a széles opcióválasztékon keresztül. Felvetődnek kérdések arról is, hogy a műszaki újdonságokat hogyan fogadja a purista autósközönség, és hogy vajon megéri-e a specializált változatok többszörös felárát egy szinte azonos élményt nyújtó, szériában elérhető GT3-hoz képest.