A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 16 perc

Pop Mart és Labubu: a figurák világsikere és a vakdobozos izgalom

A Pop Mart kínai vakdobozos figurái, különösen a Labubu szörny, hatalmas nemzetközi trenddé váltak – de vajon mi áll a világméretű rajongás hátterében?

Kínából származó, furcsa, mégis aranyosnak tartott szörnyfigurák őrülete söpör végig a világon. A Pop Mart nevű márka vakdobozainak gyűjtése hatalmas szenvedéllyé vált, különösen a Labubu nevű karakter körül. Az alkotó szerint elképesztő, hogy ezek a gyűjthető figurák néha elképesztő árakon cserélnek gazdát, sőt, előfordult már, hogy boltokat zártak be tömeghisztéria miatt.

A Pop Mart boltok inkább művészeti galériákhoz hasonlítanak, tele limitált kiadású, titokban tartott figurákkal, amelyek kicsiknek és nagyoknak egyaránt izgalmat kínálnak a vakdobozos rendszer miatt. Sztárok, mint Rihanna vagy Kim Kardashian is hozzájárultak a hype-hoz, ami korosztálytól függetlenül ragadja magával a vásárlókat.

Felmerül a kérdés: Vajon ez a világméretű őrület minek köszönhető, mennyire hajtja az embert az ismeretlent rejtő vakdoboz nyitása, és hogyan alakítja mindezt a Pop Mart márka marketingje? A játékfigurák iránti szenvedély és a szerencsejáték-szerű izgalom különös egyveleget alkot — vajon sikerül egy ritka és értékes példányt szerezni?