A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 15 perc

Pokémon Legends: Z-A – Új harcrendszer és városi kaland Lumiose Cityben

A Pokémon Legends: Z-A radikálisan új harcrendszerrel és egyedi városi helyszínnel bővíti a sorozatot, miközben megosztó újításokat és hangulatos grafikát kínál.

A Pokémon Legends: Z-A egy merész lépés a Pokémon-sorozaton belül, ahol a fejlesztők ismét új ötletekkel kísérleteznek. A történet Lumiose Cityben, a Pokémon X és Y ismert városában játszódik, amely a szériában először egyetlen, kompakt helyszínként szolgál a teljes játékban.

Az egyik legizgalmasabb újítás a teljesen átszabott harcrendszer. A klasszikus körökre osztott csatákat elhagyva valós idejű küzdelmeket vezetnek be, ahol a mozdulatok újragondoltak, a taktika gyorsabb gondolkodást igényel, és a játékosoknak a helyezkedésre is figyelniük kell.

Fontos szerepet kap a ZA Royale ranglétrája, amelyben a játékosok a Z osztályból küzdik fel magukat az A osztályig, valamint a megújított Mega Evolúciók, amelyek új stratégiai lehetőségeket kínálnak egyes összecsapásokban. A vad Pokémonok befogására szánt zónák viszont szokatlanul kicsik és zsúfoltak, így kevesebb hangsúlyt kap a felfedezés öröme.

Az arculat és a grafikai minőség sokat javult az előző generációs részekhez képest, különösen a Nintendo Switch 2 hardverének köszönhetően. Bár a város hangulata vonzó, a kevés változatosság, a szűk tér és a rövidre zárt párbeszédek miatt a világ egyesek számára kissé szűkösnek tűnhet.

Több érdekes kérdés is felmerül: Vajon a valós idejű harc jelentős változást hozhat a sorozat jövőjében? Elég-e egy izgalmas harcrendszer ahhoz, hogy kompenzálja a korlátozott felfedezési lehetőségeket? Mennyire van szükség egy Pokémon-játékban a hangulatos, tágas világokra, és hogyan viszonyulnak a rajongók a megújuláshoz?