A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

PlayStation-játékok az Analogue Pocketen: közösségi fejlesztés és technikai kihívások

Vajon hogyan néz ki a PlayStation-játékok futtatása egy Analogue Pocket kézikonzolon? A videó bemutatja a PlayStation Core jelenlegi állapotát, technikai kihívásait és a rajongói közösség közös munkáját.

Különleges kihívással néznek szembe a retro játékok rajongói: hogyan lehet PlayStation-játékokat futtatni egy Analogue Pocket kézikonzolon FPGA-architektúrával? A videó bemutatja a PlayStation Core fejlesztésének jelenlegi állapotát és azt a közösségi összefogást, amely segített életre kelteni a rendszert. A narrátor barátai, köztük Booger Man, illetve fejlesztők, mint Pate1, aktívan közreműködnek a projektben, amely még mindig finomhangolásra szorul.

Több ismert címet is tesztelnek, például az Omega Boostot, a Ridge Racert, a Mr. Drillert, valamint különböző shoot-’em-up játékokat, és vizsgálják, melyik mennyire kompatibilis, illetve milyen teljesítménnyel fut. A technikai akadályok miatt előfordul, hogy néhány játék lassabb tempóban, vagy éppen hang nélkül játszható.

Felmerülnek olyan kérdések is, hogy vajon optimalizálható-e tovább a Core, illetve használhatók-e további hardveres kiegészítők a teljesítmény növelésére. A beszámoló kitér arra is, milyen nagy jelentősége van a közösségi együttműködésnek egy ilyen fejlesztői projekt életében.

A videó emellett izgalmas témákat vezet fel, például hogy létezik-e ideális módszer a klasszikus PlayStation-játékok handheld konzolon való futtatására, és szükséges-e ehhez kompromisszumokat kötni a játékélmény terén.