A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 22 perc

Piaci volatilitás és a közösségi média hatása: stratégiák bizonytalan időkben

Hogyan érdemes a befektetőknek felkészülni a piac hirtelen volatilitására, és milyen szerepe van a közösségi médiának a pénzügyi világ kilengéseiben? Kenny Pulcari és Amy Woo Silverman vitatják meg a legfontosabb piaci tendenciákat.

Kenny Pulcari a Yahoo Finance New York-i stúdiójából jelentkezik, ahol a befektetési világ legaktuálisabb témáit vizsgálja. Az epizód középpontjában a piaci volatilitás áll: mikor érzik magukat a befektetők legbiztonságosabban, és mi történik, ha egyik pillanatról a másikra felbolydul a piac a hírek, különösen a közösségi médiában megjelenő információk miatt?

A beszélgetés során Amy Woo Silverman, az RBC Capital Markets derivatív stratégiai igazgatója csatlakozik, hogy megvitassák a piac reakcióit politikai eseményekre, váratlan tweetekre és globális fejleményekre. Felmerül a kérdés: hogyan előzhetik meg az okos befektetők a pánikot, és milyen védelmi stratégiák léteznek, amikor a volatilitás látszólag alacsony?

Valós példákon keresztül vizsgálják, milyen óriási hatással lehetnek akár fals információk, vagy a nagy figyelmet kapó vállalatok esetében, mint például az Apple, a koncentrált kitettség és a „tweet-kockázat”. Szó esik az opciós piacok működéséről, a hedgelési lehetőségekről, volatilitási termékekről, valamint arról, hogy a hosszú távú befektetőket hogyan érinti mindez.

Kitérnek arra is, hogyan változnak a hagyományos összefüggések a portfóliókban – például a kötvények és részvények közötti kapcsolat –, és miként alkalmazkodhatnak ehhez a befektetők. Végül röviden érintik, milyen valószínűsége van egy extrém piaci mozgásnak, és hogyan tervezhetnek a befektetők bizonytalanság idején.