A Phantom Blade Zero előzetese egy különleges akciójátékra irányítja a figyelmet, amelyben a főhősnek mindössze 66 napja van, hogy felszámolja ellenségeit és megfejtse a körülötte zajló összeesküvést. A tempó villámgyors, a támadások és mozdulatok elképesztően látványosak és filmszerűek.
Szó esik a harcrendszerről, ahol a dinamikus MI, az ellenségek viselkedése és a védekezési-offenzív döntések stratégiai rétege igazi mélységet ad a játékmenetnek. A fejlesztők külön figyelmet fordítottak a kínai harcművészetek hiteles megjelenítésére és motion capture-re, valamint az Unreal Engine 5 részletgazdag, modern vizuális világot teremt.
Különlegességként a játék narratívája jelentős választási lehetőségeket nyújt, ahol minden döntés hatással lehet a történet alakulására. Az egyjátékos kampánynak többféle nehézségi szintje is lesz: a könnyű módoktól egészen a „heller” és „nightmare” kihívásokig, utóbbi csak a fő történet teljesítése után válik elérhetővé.
A játék műfaji szempontból egyesíti a klasszikus karakter-akciójátékok stílusát – mint a Devil May Cry vagy a Ninja Gaiden – a hagyományos kínai harcművészeti motívumokkal és steampunk/cyberpunk vizuális elemekkel, amit a készítők „kung fu punk”-nak neveznek. További érdekesség, hogy lesznek korlátozott multiplayer tartalmak is, például dungeonök és boss rush pályák.
Felvetődik a kérdés, vajon sikerül-e a fejlesztőknek egyszerre egyedivé és emlékezetessé tenni a harcrendszert és a történetmesélést, valamint hogy a dinamikus nehézségi rendszer valóban nagyobb kihívást jelent-e a rutinos játékosoknak.









