A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 18 perc

Peter Molyneux útja a játékipar csúcsára: a Bullfrog és az innovatív játékok születése

A videó Peter Molyneux küzdelmes felemelkedését követi az ismeretlenségből a játékipar egyik leginnovatívabb alakjává, miközben sorra veszi cégeit és legendás játékait.

Peter Molyneux fiatalkorában nem tűnt ki semmivel kortársai közül, ám mégis kitartóan törekedett a sikerre. Kezdetben különböző informatikai munkákkal próbálkozott, majd saját vállalkozásokat alapított, amelyek kezdetben nem hozták meg a várt áttörést.

Vállalkozásai útján egészen a játékiparig jutott, ahol egy véletlen miatt lehetőséget kapott az Amiga számítógéphez szoftvereket fejleszteni. Első próbálkozásai, mint az Acquisition vagy a Druid 2: Enlightenment portja, szerény sikereket hoztak.

Fordulópont a Bullfrog Productions megalapítása volt, ahol társaival új irányba indultak: szórakoztató játékokat fejlesztettek. Így született meg a Populous, amely nem csupán úttörő „god game” volt, de óriási elismerést hozott. Innentől kezdve Peter neve egybeforrt az innovatív játékkal, és folyamatosan reflektorfénybe került.

Bullfrog további játékai, mint a Syndicate vagy a Theme Park, újabb mérföldkövek lettek, ám közben a piac is átalakult. A stúdió előtt újabb kihívások jelentek meg: hogyan tudnak érvényesülni az egyre nagyobb és nemzetközivé váló játékiparban?

A történet bemutatja, hogy a sikerig számtalan melléfogás, kockázatvállalás és kreatív ötlet vezet. Felmerül az is, miként lehet újat alkotni egy telített piacon, és meddig lehet kitartani a kezdeti elszántság mellett, amikor minden változik a körülöttünk lévő világban.