A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 36 perc

Paul Thomas Anderson legújabb filmje és a mozis bemutatók kihívásai

A mozik bevételeit, a kritikai fogadtatásokat és a piacot befolyásoló tényezőket elemzi Dan legújabb toplistás adásában, különös tekintettel Paul Thomas Anderson aktuális premierjére.

Dan új stúdiójából jelentkezik a filmipar toplistáival. Ezúttal különösen a mozis bevételek alakulására és azok elemzésére fókuszál. A kiindulópont Paul Thomas Anderson legújabb filmje, a One Battle After Another, amely ugyan felülmúlta a rendező korábbi nyitóhétvégéit, de a hatalmas költségvetéséhez képest csalódást keltő jegyeladásokat produkált. Ugyanakkor a kritikai és nézői visszajelzések pozitívak, így még kérdéses, lesz-e lehetősége hosszabb távon javítani a pénzügyi eredményeit.

A videós összefoglaló több aktuális filmet is érint, például a Gabby’s Dollhouse: The Movie sikeres nyitását, a Demon Slayer: Infinity Castle gyors visszaesését és a franchise-filmek, például a The Conjuring: Last Rights továbbra is stabil teljesítményét. Továbbá szó esik a Downton Abbey fináléjáról, indiai filmekről, klasszikus újra bemutatókról (pl. Spider-Man 2) és streaming premierek versenyéről is.

Izgalmas témaként jelenik meg a piaci elemző magazinok elfogultsága: Dan a Variety egyenlőtlen hangnemére mutat rá, ahogyan két eltérő hátterű rendező filmjeit értékelték. Felvetődik, hogy a stúdióérdekeltségek befolyásolhatják a közlésmódokat, sőt, társadalmi és kulturális tényezők is meghúzódhatnak a szavak mögött.

Végül a streaming toplisták (Netflix, Nielsen) aktuális helyzete, a közeljövő filmszínházi premierjei, valamint a stúdiók közti piaci részesedés alakulása is bemutatásra kerül – a széles mozis piaci áttekintéstől a premierajánlókig. Számos kérdést vet fel a holtponton lévő vagy lassabban fejlődő box office piac, a streaming növekvő jelentősége és a filmipari elfogultságok témája.