A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 25 perc

Path of Exile 2 harmadik szezon: élmények és újdonságok összefoglalója

Az új Path of Exile 2 szezon indulásától az aktuális tartalmi és technikai újdonságokon át a még fejlesztendő játékelemekig rengeteg érdekes szempont kerül górcső alá ebben a részletes beszámolóban.

Az alkotó megosztja élményeit a Path of Exile 2 harmadik szezonjának kezdetéről, kiemelve a várakozás izgalmát és az első nap döntésnehézségeit a megfelelő karakter build kiválasztásánál. Több opció is felmerül – villámíjász, boszorkány vagy keresztes variáció –, végül a népszerű Deadeye kaszt mellett dönt.

A technikai háttérről szólva beszámol arról, hogy a szezonindítás meglepően simán zajlott, elkerülve a komolyabb szerverproblémákat, ám időnkénti kapcsolódási hibákkal és kisebb megszakításokkal azért találkozott. Ezek szerencsére kevéssé befolyásolták a játékmenetet.

Amint belevág a kampányba, kiemelten dicséri a negyedik felvonás látványvilágát, újdonságait és a tematikusan megalkotott főellenségeket. Megjelenik számos új ellenség és környezet, tengeri motívumokkal és szabadsággal kombinálva, hiszen a játékos szabadon választhatja meg a szigetek sorrendjét, ahol célokat teljesít.

Az interludiumok rövid, átvezető szakaszokat adnak a kampányhoz, újdonságokat csempészve a már ismert térképkészletbe. A játékmenethez számos aprólékosan kidolgozott interakció tartozik, például az új földalatti kazamaták, illetve mechanikák, amelyek új színt visznek az ismétlődő szezonális élménybe.

A technikai oldal pozitívumai mellett azonban felmerülnek hibák is: hard freeze jelenségek és bizonyos ki nem egyensúlyozott kasztok közötti erősségkülönbségek gyakran kerülnek szóba. A Deadeye kaszt túlsúlya közösségi és saját tapasztalat alapján is jól érzékelhető.

Előkerülnek olyan kérdések, mint a kampány hossza, a kereskedés rendszerének időzítése, vagy a szezonális tartalmak és fejlődés tempója, illetve hogy miként lehetne ezt a jövőben kiegyensúlyozottabbá és változatosabbá tenni.