A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

Patek Philippe áremelés és a vámtarifák hatásai az órapiacra

Jelentős, 15%-os áremelést jelentett be a Patek Philippe, amelyet elsősorban a megemelt svájci órákra kivetett amerikai vámtarifák idéznek elő – a változás piaci és vásárlói dilemmákat vet fel, miközben a Rolex lehetséges lépéseit is találgatják.

Az óravilágban most mindenki a Patek Philippe hírétől hangos: a svájci luxusmárka 15%-kal emeli kiskereskedelmi árait, főként az Egyesült Államokban érvényes, drasztikusan növekvő vámtarifák miatt. A piac szereplőit az foglalkoztatja, kit érint leginkább az extra költség – a gyártót, a kereskedőket vagy a vásárlókat?

A beszélgetés során bemutatásra kerül, hogyan befolyásolja ez a döntés a használtóra-piacot (szürke piacot) és mi történik azokkal a vásárlókkal, akik az árrobbanás előtt tudtak órához jutni. Ugyancsak középpontba kerülnek a fogyasztói stratégiák, például az eddig népszerű külföldi vásárlás és az ezzel járó vámkockázatok.

Érdekes kérdésként merül fel, vajon a hasonló prémium márkák, mint a Rolex, követik-e a Patek Philippe árváltoztatását, és milyen hosszú távú piaci következményekkel lehet számolni. Szóba kerülnek a gazdasági környezet tényezői is, mint a rekordmagas aranyár, valamint az, hogy a szigorodó vámtarifák a piaci egyensúlyt is elmozdíthatják.

A vélemények megoszlanak arról, mi történhet a jövőben: visszaállhatnak-e az árak, újratárgyalhatják-e a vámtarifákat, illetve valóban áthárítják-e a teljes többletet a vásárlókra, vagy a gyártók is átvállalnak valamennyit az emelkedő költségekből?