A
A

Csak YouTube-on nézhető meg

  • Angol
  • Magyar
  • 19 perc

Patagonia és a vállalati átalakulások új korszaka

A műsor rávilágít, miként formálják át a vállalatokat a felvásárlások, vállalati szétdarabolások és a környezettudatos üzleti gondolkodás. A Patagonia alapítójának története mellett szó esik a jelenlegi pénzügyi és vállalati trendekről is.

Az adás középpontjában vállalati trendek, összeolvadások (M&A) és felvásárlások, valamint a Patagonia alapítójának egyedülálló üzleti filozófiája áll. Az első blokkokban szakértők elemzik, miként formálják át az iparágakat a nagyvállalatok szétdarabolásai és újragondolt stratégiái.

A beszélgetések érintik, hogy miként hat a Federal Reserve várható kamatdöntése a céges összeolvadások piacára, és milyen tényezők, például geopolitikai bizonytalanság vagy befektetői aktivizmus, motiválják ezeket a mozgásokat. Felmerül a kérdés, hogy az olcsóbb hitel mennyire élénkítheti az akvizíciós kedvet, illetve hogy a szabályozói környezet változásai miként formálják a vállalatok döntéseit.

Külön blokként tárgyalják a Patagonia alapítójának, Yvon Chouinard-nak a pályafutását és cégének radikális átformálását: hogyan vált a környezetvédő attitűd és az üzleti siker különös elegyévé, és miként küzdött saját kapitalista vívódásaival. Megvizsgálják azokat az ellentmondásokat, amelyek az etikailag tudatos, de luxuskategóriás és drága termékeket kínáló márka működését áthatják, illetve bemutatják Chouinard személyes életmódját is, amely szöges ellentétben áll a milliárdos élettel kapcsolatos sztereotípiákkal.

Végül a műsor arról is beszámol, miként alakult át a Patagonia tulajdonosi struktúrája, és milyen szervezetek, ügyek részesülnek a cég profitjából – mindeközben kérdéseket vetnek fel a fenntarthatóság, üzleti siker és társadalmi innováció kapcsolatáról.