A Paprium körüli közösségi finanszírozású fejlesztés hosszas várakozással, sok késedelemmel és kommunikációs problémákkal terhelt projektként vált ismertté. A játékot eredetileg a Mega Drive konzolra tervezték, és a kampány 2012-ben indult, ám még több mint egy évtized elteltével is sok támogatónak nem érkezett meg a kifizetett példánya.
Az utóbbi időben nagy port kavart, hogy a játék védelmét sikerült feltörni, így a Paprium már emulátoron keresztül is játszhatóvá vált. A közösség különböző megoldásokat talált ki, például egyedi RetroArch core-okat, és támogatást különféle rendszerekre, köztük régi és modern operációs rendszerekhez, sőt, retro handheld eszközökre is.
A játékmenetében a klasszikus brawler műfaj hagyományait ötvözi a cyberpunk esztétikával, a karakterek és játékmódok széles választékával. A leggyakrabban említett problémák közé tartozik, hogy az emulátoros verzió bizonyos helyeken összeomlik, így a teljes élmény elérése még további fejlesztéseket igényel. A videó felveti, mennyire etikus vagy jogos, hogy sok korábbi támogató végül nem hivatalos úton próbálja ki a játékot, miután évekig vártak rá.
Izgalmas kérdéseket boncolgat a projekt közösségi finanszírozási modelljével, a független fejlesztők helyzetével és a játékvédelem áttörhetőségével kapcsolatban is.