A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 68 perc

Owlbear bábú építése Adam Savage műhelyében: Kreatív mesterek találkozója a Baldur’s Gate világában

Kreatív mesterek találkoznak Adam Savage műhelyében, hogy közösen építsenek egy különleges Owlbear bábút a Baldur’s Gate univerzum inspirációja alapján.

Ebben a kreatív műhelyvideóban Adam Savage vendégei, Orin és Claire – akik Hench and Scrap néven ismertek –, valamint Mike érkeznek meglátogatni, hogy együtt elkészítsenek egy életnagyságú Owlbear bábút, amelyet a Baldur’s Gate videojáték világa inspirált.

Az alkotás folyamata egészen a kezdetektől követhető: a tervezéstől és mintaalkotástól, a belső habváz kialakításán át egészen a speciális textúrák, például örvös szőr és tollak imitációinak kialakításáig. Az elkészítéshez használt anyagok, technikák, furcsa „scrungly” textúra megalkotása, gyors döntéshozatal, rögtönzés és a műhelyes „határidős” hozzáállás mind központi téma.

A csapat betekintést nyújt a professzionális bábkészítés rutinjaiba, és olyan gyakorlati trükköket is bemutat, mint a különleges szemek öntése és csiszolása, vagy a mechanikus szemhéjmozgatás. Felmerül, hogyan lehet hiteles, élethű karaktert adni egy bábúnak, hogyan egyesíthetők játékoselemek, művészi döntések és technikai megoldások.

A szereplők között a humor és a szenvedély is fontos szerepet kapnak. Folyamatosan előkerülnek olyan témák, mint az alkotás közben jelentkező váratlan nehézségek, a bábkészítés műhelytitkai, a karakterábrázolás finomságai, valamint a kreatív döntéshozás és együttműködés öröme. Több helyen szó esik arról, hogyan ihlet egy videojátékbeli figura egyedülálló valós báb megalkotására, illetve hogy hogyan válik a tárgy egyéniséggé az alkotók kezei között.