Az Outer Worlds 2 kritikája egy önreflektív, ironikus propagandaelemmel indul, ahol a világ és annak lakói egy új kolónián, Arcadián próbálnak megélni a széthulló rendszer közepette. Ebben a sci-fi környezetben három meghatározó frakció jelenik meg, amelyek mind egyedi, szatirikus módon mutatják be a hatalomhoz való viszonyulást.
Az új rész játékmechanikája simulékonyabb, gyorsabb harcrendszert és részletesebb karakterkészítést kínál. A játékos döntései hangsúlyosabbak, és a háttértörténet még jobban befolyásolja a narratívát. Figyelemre méltó, hogy a pozitív és negatív perkek színesen ábrázolják a karakterfejlődést, egyensúlyozva a humor és a kihívás között.
A harc szerkezete modernizált, inspirációt merít más sci-fi lövöldékből, mint a Destiny vagy a Halo, ugyanakkor megmarad az RPG gyökereknél. A társak interakciói is élettelibbek, vitatkoznak, sőt, akár véletlenül is segíthetik a játékost, miközben saját fejlődési utat járnak be.
Grafikailag és hangzásban új szintet képvisel a folytatás: a ray tracingnek és a gondos hangdizájnnak köszönhetően a világok és helyszínek élőbbé, változatosabbá, mégis hűen retró-futurisztikusak maradnak.
Hangulatban a játék sötétebb, cinikusabb; a korábbi rész humorát melankolikusabb szarkazmussal váltja fel. Kiemelten foglalkozik a morális döntések súlyával, miközben a játékos a hatalmi frakciók között lavírozik. Érdekes kérdéseket vet fel: vajon van-e remény a korrupt rendszerben? Milyen új lehetőségeket ad a megújult játékmenet, és valóban érezhetünk-e fejlődést a választható utakban?