Ötvenéves Vespa motor teljes restaurációjának második részébe nyerünk betekintést, ahol részletesen bemutatják a felújítás főbb lépéseit. A frissen homokfújt felnik, agyak és egyéb alkatrészek attraktív, ezüstszínű porfestést kapnak, de a folyamat nem csupán a külső helyreállításra koncentrál.
Az erőforrás is teljes szétszerelésen megy keresztül, ahol különleges részletességgel vizsgálják a hengert, dugattyút és egyéb motorrészeket. Érdekes meglepetést okoz, hogy a blokk nemcsak, hogy nem az eredeti 125 köbcentis, de modern, tuning célú hengerfejet is kapott, ami izgalmas kérdéseket vet fel a gép múltjáról és előző használójáról.
Nagy hangsúlyt fektetnek a restaurálás ritkán látható, aprólékos részleteire, mint az elektromos rendszer hibáinak javítása, a stator kábelezésének cseréje, valamint az új, tartós tömítések és csapágyak beépítése. Felmerül a kérdés: hogyan lehet egy ilyen régi motorblokk élettartamát jelentősen növelni modern alkatrészek és technikák kombinálásával?
A szerelő módszereiben visszaköszön a klasszikus, de időtálló szerelési praktikák és a modern megoldások ötvözete. A részletes magyarázatokból nemcsak a restaurátorok, hanem minden műszaki érdeklődésű néző is sokat tanulhat a régi motorok felújításának világáról.