A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 19 perc

Öt alkalom, amikor a játékok majdnem kicsalták belőlem a ‘rage quit’-et

Mortem személyes példákon keresztül mutatja be, mely játékos pillanatok hozták ki belőle a legtöbb frusztrációt – bossok, hibás mechanikák és csalódást keltő sztorik mentén.

Az epizódban Mortem személyes élményeit osztja meg, amikor a videójátékok annyira frusztrálóvá váltak számára, hogy legszívesebben abbahagyta volna a játékot. Ezek az élmények nem csupán a játék nehézségéből vagy bosszantó mechanikákból, de néha a történetvezetés hibáiból erednek.

Szó esik emlékezetes boss-harcokról, mint például a Final Fantasy 12-ben Yasmat elleni küzdelem, ahol egy váratlan varázsütés az egész küzdelmet lenullázta. A Horizon Forbidden West végső összecsapásánál a terep sajátosságai tették nehézzé a harcot, miközben Aloy karaktere gyakran elakadt a tereptárgyakon.

Az összegyűjtött példák közül kiemelkedik még a Wu Chang: Fallen Feathers első főellensége, amely rendkívül magas nehézségi szintje miatt rengeteg próbálkozást igényelt. Szóba kerül a Dragon’s Dogma 2 is, ahol a történet második felében tapasztaltak miatt elvesztette motivációját a folytatáshoz, illetve a Tyranny nevű játék, amelynek első felvonás végi boss-csoportja minden mást felülmúló frusztrációt hozott számára.

Bár sokszor a kihívás leküzdése motivációt ad, vannak helyzetek, amikor a játék hibái vagy egyenetlen nehézségei inkább kedvét szegik a játékosnak. Ezek a rövid sztorik rávilágítanak arra, hogy a játéktesztelés és kritikusi szemlélet sem mentes a csalódásoktól vagy haragtól, és időnként még a legnagyobb rajongók is közel érzik magukat a ‘rage quit’ élményéhez.