Mi történik a tanáriban, tényleg kedvelnek-e egyes diákokat a tanárok, és el kell-e örökre búcsúzni a mobiltelefonoktól az iskolában – ezekre a kérdésekre keres választ egy matematikatanár, aki saját tapasztalatait osztja meg diákok és szülők kérdései alapján.
A beszélgetés során szóba kerül, mennyire valóságos a kedvenc diákok létezése, hogyan változott meg a tanórai légkör a mobiltelefon-tiltások hatására, és hogy a házi feladat tényleg hozzájárul-e a tanulók fejlődéséhez. A digitális eszközök és a mesterséges intelligencia is fókuszba kerül: érdemes-e tiltani őket, vagy inkább beépíteni az oktatásba?
Feltárul az is, milyen kihívásokkal és érzelmekkel jár a tanári pálya, mennyire számítanak a jegyek a való életben, és hogy a sokszor idealizált tanári munka mennyire összetett a diákok és pedagógusok szempontjából. Többek között szó esik sztereotípiákról, mint az alma vagy a tévét tologató tanárok, de a tanulók mentális egészsége, a bullying, valamint az életvezetési készségek hiánya is hangsúlyt kap.
Érdekfeszítő kérdések merülnek fel az oktatási rendszer elavultsága, az iskolai napirendek átalakítása és a tanulók valódi, jövőre kész képességei kapcsán. Ki felelős a tanulók lelki jóllétéért – meddig terjed a tanár felelőssége, és hogyan lehet visszaállítani az emberi kapcsolatokat egy technológiától uralt világban?