A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 13 perc

Összehasonlítjuk a Lancia Delta S4 Stradale két változatát közúti teljesítményük alapján

Két eltérő állapotú Lancia Delta S4 Stradale kerül összehasonlításra, miközben feltárulnak a legendás autó technikai érdekességei és vezetési élményeinek apró részletei.

A bemutatott tesztközpontban két különböző állapotú Lancia Delta S4 Stradale is szerepel: az egyik teljesen eredeti, a másik pedig a Baldi ikrek által mechanikailag továbbfejlesztett változat. Érdekes felvetés, hogy annak ellenére, hogy hónapok teltek el a két autó vezetése között, a vezetési élmény mégis nagyon hasonló maradt. A műszaki háttér és a kétféle feltöltési rendszer teszi igazán különlegessé ezt az autót, amelynek tervezésekor fontos szempont volt, hogy felvegye a versenyt a korabeli nagy rivális Peugeot 205 T16-tal.

A Delta S4 Stradale méreteiben is meglepetéseket tartogat: sokkal nagyobbnak, nehezebbnek és robusztusabbnak tűnik élőben, mint a fotókon. A belső tér kényelmetlenségei – például a tankra szerelt üléshelyzet vagy a kissé magasra helyezett kormány – szintén különleges kihívásokat adnak a vezetőnek.

A vezethetőség szempontjából szokatlan élményt nyújt az S4, hiszen a régebbi Delta modellekhez képest jóval nehezebb, kevésbé agilis, a kormányzás és az első futómű kapcsolata pedig szinte teljesen más érzést ad, mint amit az Evoluzione és a 16 szelepes modellektől megszokhattunk. Kitérnek arra is, mennyire eltér a közúti változat a legendás versenyautótól, milyen hatással vannak a megváltozott abroncsok, a súlyeloszlás és az alulkormányzottság mértéke a vezetési élményre.

Felmerülnek izgalmas kérdések is: mennyivel játszik más ligában ez az autó a korabeli élmezőnyben, mi diktálta a technikai adottságokat, vagy milyen érzéseket vált ki a vezetőből a kompresszor és turbó egyedi hangja? A múlt szomorú eseményei – például az 1986-os Tour de Corse tragédiája – tovább növelik az autó varázsát, miközben kiemelik a belső tér szépségét és a vezetési élmény egyediségét is.