A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 48 perc

Óriásrakományok földön és vízen: szélturbinák és gőzmozdonyok úton

Két különleges szállítás történetét ismerhetjük meg: az egyikben hatalmas szélturbinák, a másikban egy történelmi gőzmozdony jut el rendeltetési helyére lenyűgöző mérnöki és logisztikai megoldások révén.

Németországban egy tapasztalt kapitány, Mark Pachowski vállal hatalmas felelősséget: a világ egyik legnagyobb teheremelő hajójával szállít több mint 5 000 tonna, offshore szélerőműhöz tartozó monopile elemet. Ezek az óriási, akár 75 méter hosszú acélcsövek alapvető szerepet játszanak a tengeri szélfarmok építésében, és elengedhetetlenek az új, a holland partok közelében létesülő Borcel szélerőműparkhoz.

Az óriási terhek biztonságos elhelyezése és a hajó egyensúlyának megőrzése különleges logisztikai és műszaki kihívásokat jelent, főleg úgy, hogy a nehézgép Németország egyik legszűkebb csatornáján, a Kiel-csatornán keresztül kel át, ami centiméteres pontosságot igényel.

Mindeközben Észak-Yorkshire-ben egy másik különleges szállítás zajlik: egy 90 tonnás, történelmi gőzmozdonyt kell mozgatni a pickeringi vasútállomásról Oxfordshire-be. A több mint 90 éves King Edward II mozdony szállítása számos technikai és időbeli problémát vet fel, miközben a rutinos munkatársak komoly akadályokkal néznek szembe – az időjárástól a műszaki meghibásodásokig.

A dokumentumfilm bepillantást enged a logisztika látványos, bonyolult és rendkívül összetett világába. Megismerhetjük azokat a rejtett hősöket, mérnököket és munkásokat, akik éjjel-nappal, esőben, szélben vagy fagyban is dolgoznak, hogy a világ legnehezebb és legnagyobb rakományai időben és épségben célba érjenek.

Érdekes kérdéseket vet fel a modern megújuló energiatermelés, valamint a történelmi értékek megőrzése és mozgatása közötti párhuzamról, miközben rávilágít arra is, milyen mértékben változtatja meg a logisztika a világunkat, és mennyi minden múlik a háttérben dolgozók szakértelmén.