Az önvezető autók technológiája új magasságokat ostromol, de megoldandó problémák egész sorát veti fel. A változatos útviszonyok, a szinte végtelen számú közlekedési helyzet és a biztonság iránti igény rendkívül összetetté teszi ezt a fejlesztést.
A Tesla és a Whimo két különböző utat jár be a robotaxik felé vezető úton. Különböző megoldásokkal, hardverekkel és biztonsági protokollokkal kísérleteznek, miközben mindkét vállalat igyekszik megfelelni a szigorú biztonsági elvárásoknak, és teszteli szolgáltatásait a felhasználók bevonásával.
A felhasználói élményt az is befolyásolja, hogy a Whimónál nincs ember a járműben, míg a Teslánál jelenleg egy felügyelő segíti az utakat. Az eddigi tesztutak során érdekes viselkedéseket, kisebb hibákat és váratlan döntéseket is tapasztalni lehetett, amelyek rávilágítanak az önvezető technológia jelenlegi kihívásaira.
A színfalak mögött a szoftverek, a szenzorok és a digitális szolgáltatások gyors ütemben fejlődnek. Vajon a drágább és kiforrottabb hardver vagy a rugalmasabb, szoftveralapú megközelítés lesz képes nagyobb léptékű elterjedést elérni? Meddig kell még biztonsági tartalékkal működniük ezeknek a rendszereknek? Az összehasonlítás középpontjába az kerül, hogyan válhatnak az önvezető robotaxik a jövő személyszállításának valódi alternatíváivá.