A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 5 perc

Ontario válasza Trump vámjaira: reklámkampány indult az amerikai közvélemény tájékoztatására

Hatásos kampánnyal reagált Ontario Trump újabb kanadai védővámjára; a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatok jövője ismét kérdésessé vált.

Miközben Donald Trump elnök Ázsiában folytatja kereskedelmi tárgyalásait, az Egyesült Államok és Kanada közötti feszültség tovább fokozódik egy új amerikai védővám bevezetésével. Az Ontario által finanszírozott, amerikai tévéhálózatokon is sugárzott reklámkampány jelentős visszhangot váltott ki: a reklám a védővámok gazdasági következményeire és azok hatására kívánja felhívni az amerikai közvélemény figyelmét, egy idézett Ronald Reagan-beszéd segítségével.

Doug Ford, Ontario tartomány miniszterelnöke részletesen ismerteti a kampány indokait és céljait. Kiemeli, hogy az üzenet nem személyes támadás, hanem a két ország közötti szoros gazdasági kapcsolat és a munkahelyek védelme miatt fontos. Felveti a kérdést, hogy a protekcionizmus hosszú távon milyen károkat okozhat mindkét ország gazdaságában, és hangsúlyozza, hogy a kereskedelmi együttműködés mindkét fél érdeke.

Felmerül az is, hogy a médiakampány milyen szerepet játszott az Egyesült Államokban a közvélemény formálásában és a tárgyalások dinamikájában. Az is szóba kerül, hogy az ilyen akciók milyen hatással lehetnek a kereskedelmi tárgyalásokra, illetve hogy hogyan érinti mindez a kanadai munkaerőpiacot és ipart.