A The Alters egy különleges túlélő- és menedzsmentjáték, amelyben egyetlen karakter több alternatív változatával játszunk, felvetve az önismeret, önfejlesztés és emberi kapcsolatok kérdéseit. A történet egy kényszerleszállást túlélő férfi, Jan Dolski körül forog, akinek egy idegen bolygón a túlélés érdekében saját klónjaival kell együttműködnie.
A játékmenet hangsúlyos része az erőforrás- és időgazdálkodás, miközben az egyes alteregók különböző szakmai és érzelmi hátteret hoznak, hol támogatva, hol nehezítve a főszereplő haladását. A környezet felfedezése, bázisépítés és morálmenedzsment igazi kihívást jelent, hiszen minden döntés komolyan befolyásolja a csapat tagjait is.
Az etikai dilemmák és a döntések következményei jelentős szerepet kapnak. A történet íve során gyakran szembesülünk azzal, hogy semmi sem fekete-fehér: minden újabb alternatíva új hibákat, új erényeket és új kérdéseket tár fel az egyén énjéről, vezetői kvalitásairól, és arról, hogyan viszonyulunk önmagunkhoz.
Kiemelkedő a karakterek kidolgozottsága és a párbeszédrendszer mélysége, amelyben nem csupán sablonos válaszokat kell adni, hanem folyamatosan alkalmazkodni kell az alteregók érzékenységéhez, elvárásaihoz. Egyedülálló módon a játék képes arra, hogy játékosát szelíden rávezesse a személyes fejlődés és az önreflexió fontosságára, miközben mindez szórakoztató, izgalmas formában történik.










