Az Onimusha: Way of the Sword egy új válaszút előtt álló akciójáték, ahol a harcrendszer középpontjába a kardalapú összecsapások kerülnek. A bemutató során látható jelenetekből egyértelművé válik, hogy a fejlesztők jelentős hangsúlyt helyeztek a védekezésre, a kivédésekre és a látványos befejező támadásokra. Az ellenségek változatossága, valamint az azonnali kivégzési lehetőségek sokszínű stratégiát kínálnak minden összecsapásnál.
A főhős, Miyamoto Musashi karakterét korai éveiben ismerhetjük meg, amikor egy megfejthetetlen ereklye, a gauntlet birtokába jut. Ez az eszköz kulcsszerepet játszik mind a játékmenetben, mind a történetben, és a leölt ellenfelek különböző színű lelkeit begyűjtve lehetőséget ad Musashi fejlődésére vagy az életerő helyreállítására. Újdonságként jelennek meg olyan mechanikák, mint például a célzott támadási helyek kiválasztása földhöz ragadt vagy sebezhető ellenfélen, amelyek stratégiai döntéseket kínálnak a túlélés és a harci előny között.
Hangulatában a program a Resident Evil sorozat vezérelte irányított kamerakezelést és részletesen kidolgozott környezeteket idézi, miközben a néző a szamurájfilmekből ismert Toshiro Mifune arcát vélheti felfedezni a főszereplőn. A bemutató során az is kiderült, hogy a főellenség – egy másik gauntlettel rendelkező kardforgató – sajátos brit modorral és energiával teszi próbára Musashi képességeit. A történet egyszerű és könnyen követhető: főhősünket önmaga meghaladására és a gauntlet terhének elengedésére készteti a színfalak mögött húzódó rejtélyes erő.
Érdekes kérdés, hogy vajon a bonyolultabb harcrendszer és a meta szintű erőforrás-menedzsment mennyivel teszi majd mélyebbé és izgalmasabbá az Onimusha új részét. Továbbá izgalmas látni, hogy a Capcom mennyiben inspirálódott más, párbajalapú címekből, miközben egyedi hangulatot és újításokat is visz a sorozatba.