Az Onimusha: Way of the Sword játék demójának kipróbálása során számos izgalmas részletet ismerhetünk meg a játékmenetből. Már a kezdeti percektől világossá válik, hogy a kardvívás központi szerepet tölt be, és a rendszer sokkal összetettebb, mint első ránézésre tűnik.
A parry-mechanika különböző szintjei, valamint a precíz időzítést igénylő speciális ellentámadások mind a játék mélységét hangsúlyozzák. Különféle, változatos technikák kipróbálására nyílik lehetőség: a projektilek visszavágásától a több ellenség azonnali legyőzéséig terjedő láncolt támadásokig.
A főellenségek elleni harcok, különösen Ganu összecsapása, jelentős kihívások elé állítják a játékost, miközben a játék fizikai súlya és dinamikája igazán realisztikus élményt nyújt. A támadások animációi, valamint az ellenfelek látványos feldarabolása hozzájárulnak ahhoz, hogy az egész kardvívó élmény kiemelkedően kielégítő legyen.
Érdemes megfigyelni, hogy a játék nem a klasszikus Souls-típusú játékok útját követi, hanem saját, jellegzetes játékmenetet kínál, amelyben a gyakorlás, a reakcióidő és a mechanikák megértése kulcsfontosságú. Az összkép alapján egy igazán mély, lendületes és kihívásokkal teli akciójáték bontakozik ki a szemünk előtt.