Az asztali számítógép építéséhez szükséges alkatrészek árai jelentősen megnőttek, még a használt piacon is. A kérdés az, hogyan lehet valóban olcsón, 240 dolláros kerettel, egy játszható PC-t összeállítani. Ebben a projektben egy Dell Optiplex 770 modellt választanak alapnak, amely egy i7-9700 processzorral, 16 GB RAM-mal és 512 GB SSD-vel érkezik – ezek már önmagukban is egy régebbi, de olcsó és megfelelő alapot képeznek játékra.
Az építés során különösen hangsúlyos téma a tápegység elégséges teljesítménye, illetve a kompatibilitás az alacsony fogyasztású, külön tápellátást nem igénylő videókártyákkal. Gondot okozhat például az, ha a gép nem támogatja a modern GPU-k optimális működését (pl. Resizable BAR támogatás hiánya). Végül egy RTX 3050 6 GB verziót választanak, amely kompromisszumos, mégis játszható teljesítményt kínál 1080p-ben.
Az optimalizáció részeként szóba kerül a Throttle Stop alkalmazás használata a processzor teljesítményének finomhangolásához, valamint az Nvidia vezérlőpult és Afterburner segítségével történő grafikus kártya optimalizációk. Megvizsgálják, mire képes ez a rendszer népszerű játékokban – többek között a Cyberpunk 2077, a God of War Ragnarok, a Marvel Rivals, a Fallout 4, a Forza Horizon 5 és a Doom: The Dark Ages kerül tesztelésre különböző beállítások mellett.
Központi kérdésként vetik fel, hogy érdemes-e manapság ilyen gépet építeni, hol húzódik a kompromisszum határa, illetve mennyiben lehet később továbbfejleszteni egy ilyen alapokra épülő rendszert. A témakör tehát elsősorban a minél olcsóbb, de mégis élvezetes játékélményt célzó PC-építést járja körül, miközben kitér a reális elvárásokra és fejlesztési lehetőségekre is.