Különleges borokat gyakran kóstolunk, de vajon mit tudnak a világ legolcsóbbjai? Az alkotó ezúttal a szupermarketek és diszkontok polcairól válogat, ahol a legtöbb borfogyasztó vásárol, hogy feltárja: vajon ezek a pénztárcabarát nedűk csalódást okoznak, vagy okozhatnak kellemes meglepetéseket is?
Útja során az Aldi kínálatából vásárol, ahol nemcsak hagyományos, hanem alkoholmentes borokat, habzóborokat és egyszerű, gyorsan fogyasztható vörös- és fehérborokat is kóstol. Felmerül a kérdés: mennyire lehet jó egy olyan minőségű bor, amelynek nagy részét nem is a beltartalom, hanem a palack, a dugó és a szállítás költsége teszi ki?
Az alkotó amellett, hogy részletezi az egyes borok jellegzetességeit, felhívja a figyelmet a piac legújabb trendjeire, például az alkoholmentes borok egyre nagyobb népszerűségére, valamint a különböző gyártási technikák (pl. Charmat eljárás) szerepére az olcsó termékeknél.
A videóban számos tipikusan olcsó márkát és ismert áruházlánc-borokat ismerhetünk meg, és szóba kerül az organikus és vegán borkészítés jelentősége is az árérzékeny szegmensben. Több példán keresztül rámutat, hogy az olcsó borok világa sokszor a kompromisszumokról szól – legyen szó minőségről, hagyományról vagy éppen arról, mennyire ismerhető fel a borvidék karaktere egy ilyen palackban.