Ebben az anyagban egy különleges, még fejlesztés alatt álló szerepjáték, az Of Ash and Steel világába nyerünk betekintést. Egy klasszikus stílusú RPG-t ismerhetünk meg, amely erősen merít a Gothic-játékok hangulatából, miközben saját, egyedi vonásokat is igyekszik hozzáadni.
A történet során egy karakter, Tristan bőrébe bújhatunk, aki navigátorként érkezik a rejtélyes Greyhaft szigetre, azonban rögtön az érkezése után az események veszélyes fordulatot vesznek. A kihívások sora már az elején jelentkezik, és célunk nem csupán a túlélés, hanem a sziget titkainak feltárása is.
Különböző frakciókkal való szövetség, a karakterünk fejlődése, valamint a komplex harcrendszer és a választható nehézségi szintek mind fontos szerepet játszanak a játékban. Az RPG-műfaj kedvelői számára izgalmas választási lehetőségeket kínál a döntések súlya, a cselekedeteink következményei és a szabadon bejárható világ.
A rendszeres crafting lehetőség, a dinamikus napszakváltás és a taktikai táborozás is színesíti a játékmenetet. Ezek a játékrendszerek, valamint a karakter fejlődésének folyamata mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a játékos valódi, kézzelfogható előrelépéseket élhessen meg.
Az anyagban felmerül a kérdés, hogyan ötvözi majd a végső játék a klasszikus elemeket az újításokkal, és vajon sikerül-e felejthetetlen RPG-élményt teremteni a játékosoknak.