Olyan játékmechanikákat és karaktereket ismerhetünk meg, amelyek új dimenziókat adnak az Octopath Traveler sorozathoz. A fejlesztők egy mobilos spin-off adaptációján dolgoztak, de jelentős változtatásokat vezettek be a konzolos élmény érdekében.
A karakterek megszerzésének módja átalakult, hiszen a gacha rendszert teljesen elhagyták, és a történetben való előrehaladáshoz kötötték a toborzást. Kiemelték a megújult hangszínészi munkát is, amely teljesebb élményt nyújt a játék során.
A csapat létszáma nyolc főre bővült, ám a főszereplő személyre szabható, nevét és történetét is a játékos alakíthatja. A játék címében szereplő „Zero” nemcsak történeti előzményt jelez, de a vizuális megoldásokban és a világépítésben is hangsúlyosan visszaköszön egy ikonikus tárgy, a gyűrű révén.
Az újjáépítés és bosszú kettőssége végigkíséri a történetet: Zero célja nemcsak a szülőfalu, Wishvail újjáépítése, hanem a gonoszok legyőzése is. Minden egyes toborzott karakter egyedi képességekkel járul hozzá a harcokhoz és a település fejlesztéséhez.
Rengeteg újdonság kerül bemutatásra: ultimate technikák, trenírozási lehetőségek, fejlődő városépítés és a harcrendszer fejlesztése. Az építkezés határait akár a választott platform is meghatározhatja, így a különböző kiadások eltérő lehetőségeket kínálnak majd.










